Sista tanken

Nu när jag konstant måste notera mina tankar för att kunna skriva ner dem senare, istället för att bara låta dem passera lite snabbt som jag brukar, fann jag det underligt att man tänker mycket färre vettiga tankar när man tänker på vad man tänker.

sedan slog det mig, kommer det någon gång inte finnas något kvar att tänka? Kommer allt som kan tänkas bli tänkt?

Troligtvis inte, tanken på att det inte skulle finnas några tankar kvar är ju en tanke i sig. Så det finns nog rätt gott om dem som jag kan förmedla.

Med det vill jag säga: Frukta icke, ty visdomens källa (även känd som min blogg) kommer troligtvis aldrig sina!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

FiskFilosofen

En blogg om allt mellan fisk

RSS 2.0