Den lever!!!

Likt en mentalt begränsad men på samma gång begåvad Frankenstein satt jag i min källare och funderade som vanligt på det ena och det andra.
Då slog mig en tanke om ett sammanträffande. Idag är det första dagen av resten av mitt liv. Men det råkar även vara första dagen på året (var då åtminstone). Det är något magiskt med denna dag. Ty det är just när denna dag infinner sig som man har störst potential att förändra någonting i sitt liv, att bli en annan och förhoppningsvis bättre människa. Varför det är så har jag ingen aning om, men med tanke på alla jävla nyårslöften måste det ju ligga något i det.
Så även jag tänkte ut ett litet löfte. Ett för mig väldigt orimligt löfte som jag försökt med många gånger innan och som jag då lyckats uppräthålla i ett par timmar i bästa fall.
Jag ska försöka ha lite mer struktur.
Då tänkte jag på denna blogg som låg och skräpade långt bak i de elektroniska arkivskåpen på nätet.
Jag återupplivar den!
 
Men för att det inte ska sluta som innan måste jag ha en plan. Motivation till att fortsätta, och framför allt en mer pålitilig och strukturerad intervall mellan inläggen så det blir lättare att följa den och veta vad man kan förvänta sig.
 
Därför samlar jag nu alla mina krafter för att väcka bästen som jag valt ska få namnet:
Filosofen 2.0 - Struktur edition.
 
Det hade varit coolt att säga "nu med 100% mer struktur". Dock var det ingen struktur från början och 200% av ingenting är fortfarande noll.
Om ni inte förstår varför jag säger 100% mer struktur och sedan 200% av ursprungsvärdet så får ni gå tillbaka till skolbänken och denna gången faktiskt ta till er vad som lärs ut på matematiklektionerna.
 
Men nu till det viktiga. Varför är detta bra för er läsare?
 
Det ska jag berätta!
Om ni har en ungefärlig förståelse för när nästa inlägg kommer behöver ni inte planlöst och konstant hålla utkik efter nytt innehåll. På detta sättet kan ni även vara säkra på att bloggen fortfarande lever fast jag inte lagt upp någonting på ett tag.

 Den ungefärliga planen hade jag tänkt skulle se ut i liknande stil:

Minst två inlägg i veckan med jämnt mellanrum. Förhoppningsvis mer än så, men minst två.
Detta innefattar större inlägg (längd och utrsträckning på dessa varierar så klart). Det kan komma lite små impulsfunderingar då och då för er som aptitretare, men med tanke på att min hjärna fungerar lite som den vill och när den vill så har jag ingen aning om hur frekvent det kan bli.
Bland de mindre inläggen kan ni även hitta ett fåtal listor på saker jag finner relevanta att ta upp.

Bilder kommer i mån om tillgänglighet. Det känns som om de flesta dagligen skannar 9gag, damnlol, imgur och alla andra sidor som lägger upp precis samma bilder, så det blir nog mest egentillverkade och sådant som ni inte kan se överallt annars, vilket gör de till något av en bristvara. Undantag kan göras för sådant jag finner extra humoristiskt och som jag vill vara säker på att ingen missar.
 
Jag hoppas att jag inte lovar för mycket nu. Jag ska göra vad jag kan för att hålla planen så bra det går. Men räkna som sagt med två inlägg i veckan åtmisntone.

En sak till vill jag gärna ta upp.
Var inte "den personen".
Alla kommenterar som endast påpekar att den kommenterande personen (som av någon anledning 99% av gångerna går under namnet "anonym") inte bryr sig om det jag skriver, tas helt enkelt bort.
Om ni inte gillar det jag skriver får ni gärna lämna en kommentar om varför. Det är inte så att jag inte klarar av kritik, jag är tacksam för all sorts kritik. Fast jag är bäst siktar jag på att alltid göra saker bättre. Men "vem bryr sig" är inte kritik, det är bara jävligt onödigt.
Om någon fortsätter läsa är det uppenbarligen någon som bryr sig. Om du inte bryr dig men saknar den litterära förmågan att berätta för mig varför kan du låta mig veta genom att sluta läsa.

Jag förväntar mig inte att allt jag skriver ska tilltala alla. Om du vill ta åt dig av mina visa ord är jag väldigt glad för det, och får då gärna lämna en kommentar om att du tyckte det var bra. Annars tvingar jag ingen att läsa, det är 100% frivilligt.

Det jag försöker säga är att jag inte menar att jag bara vill ha positiva kommentarer, även om det kanske låter så. Men ett "bra" är enligt mig mer informativt än ett "inte bra". Då vet jag att åtminstone att någonting av det jag gjorde var bra och att jag ska fortsätta i den stilen. Men ett "inte bra" förtäljer inte vad jag kunde ha gjort bättre och därför vet jag inte hur jag kan förbättra mig. Men ett "inte bra" är mer informativt än ett "vem bryr sig".
Självklart är jag ännu gladare för mer ingående positiv respons med. Jag tror ni fattar vart jag vill komma.

Sammanfattnignsvis vill jag inte sätta upp några konkreta regler för vad som får kommenteras och inte, kommentera på bara. Men jag tar bort de kommentarer jag tycker är onödiga. Nu vet ni dock lite varför och på vilket sätt jag bedömer det.
Är ni inte nöjda med det systemet får jag väl helt enkelt skapa ett debattforum.
 
Hur som helst, välkomna till min nya, fräscha, strukturerade blogg. Jag önskar er mycket trevlig läsning.


Kommentarer
Helena

Att ha en plan vet ju alla som kollat på Jönsson ligan att det är viktigt. Jag önskar dig lycka rill med ditt bloggande och följer dig som en stalker.

Lite kontinuitet bygger efter lite tålamod upp en läsarskara och då blir det bara roligare och roligare att hålla på!

2014-01-02 @ 07:23:38
URL: http://www.lackycorner.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

FiskFilosofen

En blogg om allt mellan fisk

RSS 2.0