Första hjälpen för medicinskt okunniga del 4

El-Olyckor
Är offret fortfarande uppkopplat mot elkällan? Om så är fallet, stäng av strömmen omedelbart. El kostar en förmögenhet och slösas bort i sådana här fall. Ta pulsen på offret (om du nu kan hitta någon handled eller hals i den förkolnade hög av ben och bubblande kött som en gång var en människa). Tveka inte för länge; kör offret till närmaste akut. Du kan fästa startkablarna i offret om bilen inte startar.




För er som undrar vad det blivit av med den globala uppvärmningen så jobbar jag på en bild som hör till inlägget. Eftersom att jag är jag så blir bilden aldrig klar. Ska försköa göra klart den och lägga upp den så fort som möjligt. Tröttnar jag på bildhelvetet så lägger jag upp inlägget utan bild. Just saying.


Uppdaterar inte bloggen särskilt ofta längre på grund av brist på läsare. Vill ni ha fler inlägg får ni fan hjälpa till att sprida budskapet om att denna jävla bloggen existerar.

Ärtor ut


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

FiskFilosofen

En blogg om allt mellan fisk

RSS 2.0